ATELIER
PIETZNER – FAYER
_______________
WIEN I., OPERNRING 1
_______________
PHOTOGRAPHIE
Portrait-, Industrie-, Sport-, Illustration-, Interieur-, Farben-Photographie
KINEMATOGRAPHIE
Portrait-, Industrie-, Sport-, Reklame-, Heim-Kinematographie
MALEREI
Aquarelle, Öl, Pastell, Miniature, Tusche, Kreide
_______________
HEINRICHHOF
VIS A VIS DER OPER
Telephon Nr. 64-26 [—] Postsparkasse.Kto. 26.316


WIEN, am 10. Mai 1927.
Herrn Dr. Heinrich, Schenker,
Wien 3.
Keilgasse 8.

Wir nehmen höflichst Bezug auf die Ihnen seitens des Musikhistorischen Instituts zugekommene Einladung 1 zur Mitwirkung an dem Beethoven-Gedenk-Album für die Nationalbibliothek und das Museum der Stadt Wien.- 2

Als Endtermin für die Aufnahmen für das Album wurde der 5. Mai festgesetzt und haben tatsächlich alle beteiligten Kreise dem Rufe in liebenswürdiger Weise Folge geleistet.-

Wir halten nunmehr bei der Zusammenstellung des Albums und sehen mit Bedauern, dass Ihr Portrait noch aussteht. Es wäre ungemein bedauerlich, wenn gerade Sie in dem Album fehlen würden und nachdem uns selbstverständlich das vollständige Gelingen dieses denkwürdigen Werkes sehr am Herzen liegt, sind wir gerne bereit alles Mögliche zu tun, um auch Ihnen die Mitwirkung zu ermöglichen.- Wir verlängern daher für Sie, den ursprünglich für den 5. Mai anberaumten letzten Termin auf den 20. Mai, und wollen gerne hoffen, dass es Ihnen bis dorthin möglich sein wird uns zwecks der kostenlosen photographischen Aufnahme zu besuchen, nachdem die Aufnahme wirklich nur einige Minuten erfordert.

Wir wären Ihnen für eventuelle telephonische Verständigung (6426) sehr dankbar, da wir den Raum für Ihre Portrait im Album offen halten.- 3


Mit dem Ausdrucke der
vorzüglichsten Hochachtung
[signed:] PIETZNER – FAYER
[signed:] Fayer

© Transcription Ian Bent, 2009


STUDIO
PIETZNER – FAYER
_______________
VIENNA I, OPERNRING 1
_______________
PHOTOGRAPHY
Portrait, Industry, Sport, Illustration, Interior, Colour Photography
CINEMATOGRAPHY
Portrait, Industry, Sport, Advertising, Home Cinematography
PAINTING
Aquarelle, Oil, Pastel, Miniature, Ink, Chalk
_______________
HEINRICHHOF
OPPOSITE THE OPERA HOUSE
Telephone No. 64-26 [—] Postal Bank A/c 26.316


VIENNA, May 10, 1927
Dr. Heinrich Schenker,
Vienna III,
Keilgasse 8

We take the liberty of referring to the invitation to all contributors to the Beethoven commemorative album 1 for the National Library and the Museum of the City of Vienna, which was sent to you by the Music-Historical Institute. 2

May 5 was set as the final deadline for the photographs for the album, and all those involved have in fact kindly responded to the summons.

We are now on the point of assembling the album and note with regret that your portrait is still lacking. It would be a matter of great regret if you alone were missing from the album, and since we are of course committed to the wholesale success of this valuable work we stand ready to do all that we can to facilitate your involvement, too. We are accordingly for you extending the final deadline originally set for May 5 until May 20, and sincerely hope that it will prove possible for you to call on us before then ‒ since the photography will really require no more than a few minutes ‒ with a view to our taking your photograph at no cost to yourself.

We should be most grateful for a communication by telephone (6426), since we are holding open the space for your portrait. 3


With expression of our
highest regards,
[signed:] PIETZNER – FAYER
[signed:] Fayer

© Translation Ian Bent, 2009


ATELIER
PIETZNER – FAYER
_______________
WIEN I., OPERNRING 1
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PHOTOGRAPHIE
Portrait-, Industrie-, Sport-, Illustration-, Interieur-, Farben-Photographie
KINEMATOGRAPHIE
Portrait-, Industrie-, Sport-, Reklame-, Heim-Kinematographie
MALEREI
Aquarelle, Öl, Pastell, Miniature, Tusche, Kreide
_______________
HEINRICHHOF
VIS A VIS DER OPER
Telephon Nr. 64-26 [—] Postsparkasse.Kto. 26.316


WIEN, am 10. Mai 1927.
Herrn Dr. Heinrich, Schenker,
Wien 3.
Keilgasse 8.

Wir nehmen höflichst Bezug auf die Ihnen seitens des Musikhistorischen Instituts zugekommene Einladung 1 zur Mitwirkung an dem Beethoven-Gedenk-Album für die Nationalbibliothek und das Museum der Stadt Wien.- 2

Als Endtermin für die Aufnahmen für das Album wurde der 5. Mai festgesetzt und haben tatsächlich alle beteiligten Kreise dem Rufe in liebenswürdiger Weise Folge geleistet.-

Wir halten nunmehr bei der Zusammenstellung des Albums und sehen mit Bedauern, dass Ihr Portrait noch aussteht. Es wäre ungemein bedauerlich, wenn gerade Sie in dem Album fehlen würden und nachdem uns selbstverständlich das vollständige Gelingen dieses denkwürdigen Werkes sehr am Herzen liegt, sind wir gerne bereit alles Mögliche zu tun, um auch Ihnen die Mitwirkung zu ermöglichen.- Wir verlängern daher für Sie, den ursprünglich für den 5. Mai anberaumten letzten Termin auf den 20. Mai, und wollen gerne hoffen, dass es Ihnen bis dorthin möglich sein wird uns zwecks der kostenlosen photographischen Aufnahme zu besuchen, nachdem die Aufnahme wirklich nur einige Minuten erfordert.

Wir wären Ihnen für eventuelle telephonische Verständigung (6426) sehr dankbar, da wir den Raum für Ihre Portrait im Album offen halten.- 3


Mit dem Ausdrucke der
vorzüglichsten Hochachtung
[signed:] PIETZNER – FAYER
[signed:] Fayer

© Transcription Ian Bent, 2009


STUDIO
PIETZNER – FAYER
_______________
VIENNA I, OPERNRING 1
_______________
PHOTOGRAPHY
Portrait, Industry, Sport, Illustration, Interior, Colour Photography
CINEMATOGRAPHY
Portrait, Industry, Sport, Advertising, Home Cinematography
PAINTING
Aquarelle, Oil, Pastel, Miniature, Ink, Chalk
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HEINRICHHOF
OPPOSITE THE OPERA HOUSE
Telephone No. 64-26 [—] Postal Bank A/c 26.316


VIENNA, May 10, 1927
Dr. Heinrich Schenker,
Vienna III,
Keilgasse 8

We take the liberty of referring to the invitation to all contributors to the Beethoven commemorative album 1 for the National Library and the Museum of the City of Vienna, which was sent to you by the Music-Historical Institute. 2

May 5 was set as the final deadline for the photographs for the album, and all those involved have in fact kindly responded to the summons.

We are now on the point of assembling the album and note with regret that your portrait is still lacking. It would be a matter of great regret if you alone were missing from the album, and since we are of course committed to the wholesale success of this valuable work we stand ready to do all that we can to facilitate your involvement, too. We are accordingly for you extending the final deadline originally set for May 5 until May 20, and sincerely hope that it will prove possible for you to call on us before then ‒ since the photography will really require no more than a few minutes ‒ with a view to our taking your photograph at no cost to yourself.

We should be most grateful for a communication by telephone (6426), since we are holding open the space for your portrait. 3


With expression of our
highest regards,
[signed:] PIETZNER – FAYER
[signed:] Fayer

© Translation Ian Bent, 2009

Footnotes

1 = OJ 9/3, [6], April 4, 1927.

2 Receipt of this letter is recorded in Schenker's diary at OJ 3/9, p. 3065, May 10: "Von Pietzner (Br.): warten gern zum 20." ("From Pietzner (letter): will gladly wait as late as the 20th.").

3 Schenker's response is recorded in his diary at OJ 3/9, p. 3065, May 10: "An Pietzner (K.): ich gehöre nicht in das Album, da ich weder aus eigenem, noch durch Andere in die Lage gebracht worden bin, an dem Feste teilzunehmen." ("To Pietzner (postcard): I do not belong in the album, since neither [by the Institute] in itself nor through others was I invited to participate in the celebration.").

Commentary

Rights Holder
Foto Fayer, published here by kind permission
License
Permission to publish granted in 2014 by Andreas Barylli-Fayer of Foto Fayer. Any claim to intellectual rights on this document should be addressed to the Schenker Documents Online, at schenkercorrespondence (at) mus (dot) cam (dot) uk
Format
1p letter, yellow paper bearing graphic "Photo Portrait Fayer WIEN" bottom right, printed letterhead (brown ink), typewritten date, salutations, message and firm's signature, handwritten signature in pencil
Provenance
Schenker, Heinrich (1927-1935)--Schenker, Jeanette (1935-c.1942)--Ratz, Erwin (c.1942-c.1945)--Jonas, Oswald (c.1945-1978)--University of California, Riverside (1978--)

Digital version created: 2015-02-25
Last updated: 2012-09-26