12.

Müller zur 1. Stunde, zahlt 15 Franken. — Bamberger spricht von einer 3. Stunde. — Im Buxbaum-Konzert: Mozart, Streichquartett Gdur , Beethoven Cismoll u. Haydn Kaiserquartett ; Vortrag an Feinheit, Durcharbeit vollständig zurückgegangen, schwere Verstöße namentlich im Beethoven-Quartett, aber auch bei Mozart im langsamen Satz u. in Haydn 1. Satz keine Spur mehr von Kunst! Hymne macht noch immer {2467} die schuldige Wirkung. — Weisse für Sonntag ½5h eingeladen.

© Transcription Marko Deisinger.

12

Müller to his first lesson, pays 15 francs. — Bamberger talks about a third lesson. — In the Buxbaum concert: Mozart's String Quartet in G Major , Beethoven's in C# minor and Haydn's "Emperor" Quartet ; performance shows complete lack of subtlety, of detailed working through, namely serious violations in the Beethoven quartet, but also in Mozart in the slow movement and in Haydn, first movement, no longer a trace of art! The anthem still has {2467} the guilty effect. — Invited Weisse for Sunday 4:30.

© Translation Scott Witmer.

12.

Müller zur 1. Stunde, zahlt 15 Franken. — Bamberger spricht von einer 3. Stunde. — Im Buxbaum-Konzert: Mozart, Streichquartett Gdur , Beethoven Cismoll u. Haydn Kaiserquartett ; Vortrag an Feinheit, Durcharbeit vollständig zurückgegangen, schwere Verstöße namentlich im Beethoven-Quartett, aber auch bei Mozart im langsamen Satz u. in Haydn 1. Satz keine Spur mehr von Kunst! Hymne macht noch immer {2467} die schuldige Wirkung. — Weisse für Sonntag ½5h eingeladen.

© Transcription Marko Deisinger.

12

Müller to his first lesson, pays 15 francs. — Bamberger talks about a third lesson. — In the Buxbaum concert: Mozart's String Quartet in G Major , Beethoven's in C# minor and Haydn's "Emperor" Quartet ; performance shows complete lack of subtlety, of detailed working through, namely serious violations in the Beethoven quartet, but also in Mozart in the slow movement and in Haydn, first movement, no longer a trace of art! The anthem still has {2467} the guilty effect. — Invited Weisse for Sunday 4:30.

© Translation Scott Witmer.