18. Blau, -4°.

— Am freien Satz. — Nach der Jause zwischen 5–½7h in der Stadt: Vorschau – es ist aber nichts zu sehen! — 5 Exemplare Marx „Tonraum“ gekauft (S. 2.50), 1 für Versendungen bestimmt. — {3707} Patiençen bei Rundfunk.

© Transcription Marko Deisinger.

18, blue sky, -4°.

— Work on Free Composition . — After teatime, between 5 and 6:30 in the city: preview – but there is nothing to see! — Five copies of Marx’s "Tonal Space" purchased (S. 2.50), 1 intended to be sent [to correspondents]. — {3707} Games of solitaire while listening to the radio.

© Translation William Drabkin.

18. Blau, -4°.

— Am freien Satz. — Nach der Jause zwischen 5–½7h in der Stadt: Vorschau – es ist aber nichts zu sehen! — 5 Exemplare Marx „Tonraum“ gekauft (S. 2.50), 1 für Versendungen bestimmt. — {3707} Patiençen bei Rundfunk.

© Transcription Marko Deisinger.

18, blue sky, -4°.

— Work on Free Composition . — After teatime, between 5 and 6:30 in the city: preview – but there is nothing to see! — Five copies of Marx’s "Tonal Space" purchased (S. 2.50), 1 intended to be sent [to correspondents]. — {3707} Games of solitaire while listening to the radio.

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 Joseph Marx, "Ich kaufe mir Mozarts G-Moll-Symphonie. Einiges über Werk und Wiedergabe," Neues Wiener Journal, No. 13719, January 31, 1932, 40th year, pp. 8–9; a clipping is preserved the Schenker Scrapbook (OC 2) on page 86. Schenker has underlined several words, including Tonraum ("tonal space"), the use of which show the influence of his writings upon Marx.