1. April Schön.

— Von der U.-E. recomm.: der Umbruch! 1 — Von Bamberger (K. aus Monte Carlo!): bittet Händel [Concerto grosso in a-Moll, op. 6, No. 4 (HWV 322)] vorzubereiten. 2 — An den Drei Masken Verlag (K.): Abrechnung? — Wege. — Nach dem Abendessen setze ich die Lese fort – nachts schreibt Lie-Liechen die Urschrift. 3

© Transcription Marko Deisinger.

April 1, fair weather.

— From UE, by registered mail: the page-proofs! 1 — From Bamberger (postcard from Monte Carlo!): requests Handel [Concerto grosso in A minor, Op. 6, No. 4 (HWV 322)]. 2 — To Drei Masken Verlag (postcard): account? — Errands. — After supper, I continue the reading – at night Lie-Liechen writes the first draft. 3

© Translation William Drabkin.

1. April Schön.

— Von der U.-E. recomm.: der Umbruch! 1 — Von Bamberger (K. aus Monte Carlo!): bittet Händel [Concerto grosso in a-Moll, op. 6, No. 4 (HWV 322)] vorzubereiten. 2 — An den Drei Masken Verlag (K.): Abrechnung? — Wege. — Nach dem Abendessen setze ich die Lese fort – nachts schreibt Lie-Liechen die Urschrift. 3

© Transcription Marko Deisinger.

April 1, fair weather.

— From UE, by registered mail: the page-proofs! 1 — From Bamberger (postcard from Monte Carlo!): requests Handel [Concerto grosso in A minor, Op. 6, No. 4 (HWV 322)]. 2 — To Drei Masken Verlag (postcard): account? — Errands. — After supper, I continue the reading – at night Lie-Liechen writes the first draft. 3

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 This entry refers to Johannes Brahms: Oktaven und Quinten u. a., ed. Heinrich Schenker (Vienna: Universal Edition, 1933).

2 From a diary entry of March 17, 1933, it is clear that Bamberger is asking Schenker for his arrangement of Handel‘s Concerto grosso in A minor, Op. 6, No. 4 (HWV 322).

3 This entry refers to Heinrich Schenker, "Erinnerungen an Brahms," Deutsche Zeitschrift, 46. Jahrgang des Kunstwarts, Heft 8 (May 1933), pp. 475–82.