1. X.
Die Brahmsnummer der
„Musik“ bringt ein
unverfrorenes Plagiat von Wetzel,
1
der
die
meine
von ihm vielfach besprochene Harmonielehre,
natürlich ohne sie zu citiren, plündert u. Krokodiltränen zu vergießen weiß über den
Niedergang der Kunst, wo doch jedes seiner eigenen Worte ein kleiner Zerstörungsact
für sich ist! Auch ihm ist nun Brahms der letzte deutsche Meister, trotz
Riemann u. s. f. © Transcription Marko Deisinger. |
October 1.
The Brahms issue of
Die
Musik
has published a blatant piece
of plagiarism by Wetzel,
1
which plunders my
Theory of
Harmony
about which he has
written frequently – of course without citing it – and is quite prepared to shed
crocodile tears about the decline of the art [of
music] in which each of his own words is a small act of destruction
in itself! For him, too, Brahms is now the last German master, in
spite of Riemann, etc. © Translation William Drabkin. |
1. X.
Die Brahmsnummer der
„Musik“ bringt ein
unverfrorenes Plagiat von Wetzel,
1
der
die
meine
von ihm vielfach besprochene Harmonielehre,
natürlich ohne sie zu citiren, plündert u. Krokodiltränen zu vergießen weiß über den
Niedergang der Kunst, wo doch jedes seiner eigenen Worte ein kleiner Zerstörungsact
für sich ist! Auch ihm ist nun Brahms der letzte deutsche Meister, trotz
Riemann u. s. f. © Transcription Marko Deisinger. |
October 1.
The Brahms issue of
Die
Musik
has published a blatant piece
of plagiarism by Wetzel,
1
which plunders my
Theory of
Harmony
about which he has
written frequently – of course without citing it – and is quite prepared to shed
crocodile tears about the decline of the art [of
music] in which each of his own words is a small act of destruction
in itself! For him, too, Brahms is now the last German master, in
spite of Riemann, etc. © Translation William Drabkin. |
Footnotes1 Hermann Wetzel, "Zur Harmonik bei Brahms," Die Musik, No. 1, October 1912, 12th year, pp. 22–31. |