25. Sonntag, schön.
— Nach der Jause im Prater. — Fortsetzung Schönberg-Strawinsky. 1 — An Rothberger (Ansichtsk.): Lie-Liechen dankt für die Blumen. —© Transcription Marko Deisinger. |
25, Sunday, fair weather.
— After teatime in the Prater. — Continuation of Schoenberg–Stravinsky. 1 — To Rothberger (picture postcard): Lie-Liechen thanks [her] for the flowers. —© Translation William Drabkin. |
25. Sonntag, schön.
— Nach der Jause im Prater. — Fortsetzung Schönberg-Strawinsky. 1 — An Rothberger (Ansichtsk.): Lie-Liechen dankt für die Blumen. —© Transcription Marko Deisinger. |
25, Sunday, fair weather.
— After teatime in the Prater. — Continuation of Schoenberg–Stravinsky. 1 — To Rothberger (picture postcard): Lie-Liechen thanks [her] for the flowers. —© Translation William Drabkin. |
Footnotes1 In the "Fortsetzungen der Urlinie-Betrachtungen," the critique of Schoenberg's Harmonielehre is followed by a critical analysis of an extract from Stravinsky's Piano Concerto of 1924. |