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12. Schön.

— Um 9h kaufe ich bei Kern ein Heft der Musik u. die kleine Partitur „Weihe des Hauses“ u. Haydn Sinfonie Ddur No. 10/84. 1 — Von ½12– {3330} 12h Professor Glas; er spricht sich über die Musikverhältnisse in Deutschland nicht günstig aus. Lobt den Gnadenwald. — v. Hoboken liest u. übergibt mir seine Antwort an Vrieslander, darin kommen Wendungen vor: „Schenker wird auch ohne Dich u. ohne meine Finanzierung zur Geltung kommen“ – oder: „Auch um Schenker reißen sich die Verleger nicht“ – mündlich fügt er hinzu: „In drei, vier Jahren verlasse ich Wien . .“. Er kommt endlich von selbst auf die Revisionen zurück u. wäre bereit, vier Bogen einer Zeitschrift zu mieten u. zwar so, daß nur die Zeitschrift gebunden wäre (!!) – ich lehne ab. — Rf. 8h: Dichter Billinger – in Tonfall u. Vortrag allzu schwer.

© Transcription Marko Deisinger.

12, fair weather.

— At 9 o'clock, I purchase at Kern's an issue of Die Musik and the miniature scores to the Consecration of the House and Haydn's Symphony in G major, No. 10/84. 1 — From 11:30 to {3330} 12 o'clock, Professor Glas; he gives an account of the musical situation in Germany that is not propitious. He praises Gnadenwald. — Hoboken reads and gives me his reply to Vrieslander, which includes expressions such as: "Schenker will achieve fame even without you and without my financial help" or "Even for Schenker, publishers are not scrambling" – verbally, he adds: "In three or four years, I shall leave Vienna …" . Finally, he himself returns of his own accord to the revisions, and would be prepared to rent four double-folia of a journal, and indeed in such a way that only the journal would be bound (!!) – I decline. — Radio, 8 o'clock: the poet Billinger – in diction and performance, far too heavy.

© Translation William Drabkin.

12. Schön.

— Um 9h kaufe ich bei Kern ein Heft der Musik u. die kleine Partitur „Weihe des Hauses“ u. Haydn Sinfonie Ddur No. 10/84. 1 — Von ½12– {3330} 12h Professor Glas; er spricht sich über die Musikverhältnisse in Deutschland nicht günstig aus. Lobt den Gnadenwald. — v. Hoboken liest u. übergibt mir seine Antwort an Vrieslander, darin kommen Wendungen vor: „Schenker wird auch ohne Dich u. ohne meine Finanzierung zur Geltung kommen“ – oder: „Auch um Schenker reißen sich die Verleger nicht“ – mündlich fügt er hinzu: „In drei, vier Jahren verlasse ich Wien . .“. Er kommt endlich von selbst auf die Revisionen zurück u. wäre bereit, vier Bogen einer Zeitschrift zu mieten u. zwar so, daß nur die Zeitschrift gebunden wäre (!!) – ich lehne ab. — Rf. 8h: Dichter Billinger – in Tonfall u. Vortrag allzu schwer.

© Transcription Marko Deisinger.

12, fair weather.

— At 9 o'clock, I purchase at Kern's an issue of Die Musik and the miniature scores to the Consecration of the House and Haydn's Symphony in G major, No. 10/84. 1 — From 11:30 to {3330} 12 o'clock, Professor Glas; he gives an account of the musical situation in Germany that is not propitious. He praises Gnadenwald. — Hoboken reads and gives me his reply to Vrieslander, which includes expressions such as: "Schenker will achieve fame even without you and without my financial help" or "Even for Schenker, publishers are not scrambling" – verbally, he adds: "In three or four years, I shall leave Vienna …" . Finally, he himself returns of his own accord to the revisions, and would be prepared to rent four double-folia of a journal, and indeed in such a way that only the journal would be bound (!!) – I decline. — Radio, 8 o'clock: the poet Billinger – in diction and performance, far too heavy.

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 The paired numbers and key of this symphony are mismatched. In early lists of miniature scores published by Payne (Eulenburg), Haydn's "No. 10" is the Symphony in D major, No. 86 in the modern numbering; this is, however, No. 84 in the series of symphonies published in miniature score.