Downloads temporarily removed for testing purposes


20. XI.
Deutsch :

op. 97, Scherzo, Form nachgetragen; originelle Zweiteiligkeit im 1. Teil, noch origineller das Trio. Im 1. Teil schöne IV. Stufe. {26} Im Trio schwierige Entzifferung des Harmonienganges; auch hier Motiv-Umkehrungen vor Wiedereintritt der normalen erscheinung [sic]. Verschiedene Modelle.

© Transcription Robert Kosovsky, 2007, 2020


November 20, [1913]
Deutsch :

Op. 97, Scherzo, form enlarged upon; ingenious two-part form in the first section, the Trio even more ingenious. In the first section, delightful scale-degree IV. {26} In the Trio, difficult decoding of the harmonic progression; also here motive inversions before recurrence of the normal form. Different models.

© Translation Ian Bent, 2020


20. XI.
Deutsch :

op. 97, Scherzo, Form nachgetragen; originelle Zweiteiligkeit im 1. Teil, noch origineller das Trio. Im 1. Teil schöne IV. Stufe. {26} Im Trio schwierige Entzifferung des Harmonienganges; auch hier Motiv-Umkehrungen vor Wiedereintritt der normalen erscheinung [sic]. Verschiedene Modelle.

© Transcription Robert Kosovsky, 2007, 2020


November 20, [1913]
Deutsch :

Op. 97, Scherzo, form enlarged upon; ingenious two-part form in the first section, the Trio even more ingenious. In the first section, delightful scale-degree IV. {26} In the Trio, difficult decoding of the harmonic progression; also here motive inversions before recurrence of the normal form. Different models.

© Translation Ian Bent, 2020