25. Februar 1930. Leicht bedeckt, +3°.

— Von Kromer (K.): erwartet uns morgen um 2h. — Geld für Steuer geschickt, Spaziergang. — Rf.: „Wo kommen denn die Löcher im Käse her?“ Groteske; 1 das Ehepaar Steuermann spielt vierhändig: Mozart Fantasie Fm No. 1, Schubert Rondo Adur u. Beethoven drei Märsche op. 45. Ohne jede Würze, nicht einmal die vom Komponisten gesetzten Vortragszeichen beachtet! — Van Hoboken dankt zum erstenmal für meine Freundlichkeit aus Anlaß der Missa, bleibt daher (!!?) bis 18. III. aus (als Gegenfreundlichkeit?).

© Transcription Marko Deisinger.

February 25, 1930, partly cloudy, +3°.

— From Kromer (postcard): he expects us tomorrow at 2 o'clock. — Money for taxes sent, a walk. — Radio: "Where Do the Holes in the Cheese Come from?", grotesquerie; 1 the Steuermanns play four-hands: Mozart's Fantasy No. 1 in F minor, Schubert's Rondo in A major, and Beethoven's Three Marches, Op. 45. Without any zest; not even the performance indications specified by the composer were observed! —Hoboken thanks me for the first time for my kindness with regard to the Missa, and is therefore (!!?) going to be away until March 18 (as a return favor?).

© Translation William Drabkin.

25. Februar 1930. Leicht bedeckt, +3°.

— Von Kromer (K.): erwartet uns morgen um 2h. — Geld für Steuer geschickt, Spaziergang. — Rf.: „Wo kommen denn die Löcher im Käse her?“ Groteske; 1 das Ehepaar Steuermann spielt vierhändig: Mozart Fantasie Fm No. 1, Schubert Rondo Adur u. Beethoven drei Märsche op. 45. Ohne jede Würze, nicht einmal die vom Komponisten gesetzten Vortragszeichen beachtet! — Van Hoboken dankt zum erstenmal für meine Freundlichkeit aus Anlaß der Missa, bleibt daher (!!?) bis 18. III. aus (als Gegenfreundlichkeit?).

© Transcription Marko Deisinger.

February 25, 1930, partly cloudy, +3°.

— From Kromer (postcard): he expects us tomorrow at 2 o'clock. — Money for taxes sent, a walk. — Radio: "Where Do the Holes in the Cheese Come from?", grotesquerie; 1 the Steuermanns play four-hands: Mozart's Fantasy No. 1 in F minor, Schubert's Rondo in A major, and Beethoven's Three Marches, Op. 45. Without any zest; not even the performance indications specified by the composer were observed! —Hoboken thanks me for the first time for my kindness with regard to the Missa, and is therefore (!!?) going to be away until March 18 (as a return favor?).

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 Wo kommen die Löcher im Käse her?, grotesquerie by Kurt Tucholsky.