{1}b
1896.
7 Dec.

M. Sembrich 1 läßt die künstlerisch-ethische Berechtigung der Coloratur durchaus vermissen. War diese vor so langen Zeiten einmal künstlerisch wahr, so muß wohl auch noch in unseren Tagen ein Partikelchen dieser Wahrheit zum Ausdruck gelangen können. Siehe z.B. Patti, d’Andrade.

© Transcription Ian Bent, 2017

{1}b
1896
December 7

M. Sembrich 1 totally lacks the artistic-ethical justification for coloratura. Were this once artistically true in the long distant past, surely some vestige of this truth would still show through [in her voice] at the present time. See, for instance, Patti, d’Andrade.

© Translation Ian Bent, 2017

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1896.
7 Dec.

M. Sembrich 1 läßt die künstlerisch-ethische Berechtigung der Coloratur durchaus vermissen. War diese vor so langen Zeiten einmal künstlerisch wahr, so muß wohl auch noch in unseren Tagen ein Partikelchen dieser Wahrheit zum Ausdruck gelangen können. Siehe z.B. Patti, d’Andrade.

© Transcription Ian Bent, 2017

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1896
December 7

M. Sembrich 1 totally lacks the artistic-ethical justification for coloratura. Were this once artistically true in the long distant past, surely some vestige of this truth would still show through [in her voice] at the present time. See, for instance, Patti, d’Andrade.

© Translation Ian Bent, 2017

Footnotes

1 Marcella Sembrich (1858‒1935), internationally celebrated Polish coloratura soprano whose career spanned 1883‒1917. This seems to be Schenker's only reference to her in his diaries.