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6. 1912

Dritte Besichtigung des Autographs, 1 speciell des 15. Taktes; darüber Näheres in der Ausgabe selbst. Ein kurzes Gespräch mit dem jungen Wittgenstein deckt Flüchtigkeiten auf, die einesteils auf die eigene Natur, andernteils auf die Lehrer zurückzuführen sind.

*{290}

© Transcription Marko Deisinger.

6, 1912.

Third examination of the autographs, 1 especially bar 15; more about this in the edition itself. A short conversation with the young Wittgenstein reveals a desultoriness, which on the one hand is attributable to his own nature, on the other to his teachers.

*{290}

© Translation William Drabkin.

6. 1912

Dritte Besichtigung des Autographs, 1 speciell des 15. Taktes; darüber Näheres in der Ausgabe selbst. Ein kurzes Gespräch mit dem jungen Wittgenstein deckt Flüchtigkeiten auf, die einesteils auf die eigene Natur, andernteils auf die Lehrer zurückzuführen sind.

*{290}

© Transcription Marko Deisinger.

6, 1912.

Third examination of the autographs, 1 especially bar 15; more about this in the edition itself. A short conversation with the young Wittgenstein reveals a desultoriness, which on the one hand is attributable to his own nature, on the other to his teachers.

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© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 Autograph manuscript of Beethoven's Piano Sonata in E major, Op. 109, at the time in the Wittgenstein family’s private collection. According to the diaries, Schenker had previously studied it on the 12th and 19th of November.