Downloads temporarily removed for testing purposes

15. Schön.

— Im Archiv Original-Ausgabe op. 81a eingesehen, Stendhal-Haydn u. Kinsky. — Fertigstellung des Pakets für die U.-E.; Brief an Dr. Kalmus Beschwerde über Unordnung in den Klischees zum 2. Heft Tonwille ; dringe auf die Handschrift der Appassionata, die sowohl in der Liebhaberausgabe, wie in der meinen zu verwenden sei. — Von Dahms (Br. = OJ 10/1, [70]): sein Buch werde schon kommen; auffällig eine krie- {2421} gerische Wendung: so kanns nicht bleiben.

© Transcription Marko Deisinger.

15 Nice.

— In the Archive, looked at original edition of Op. 81a , Stendhal–Haydn and Kinsky. — Package for UE finalized; letter to Dr. Kalmus complaint about disorder in the engraved examples for the second issue of Tonwille ; press for the manuscript of the "Appassionata," which is to be used in the connoisseur edition as well as in mine. — From Dahms (letter= OJ 10/1, [70]): his book will be coming; a belligerent {2421} turn is conspicuous: it can't stay like that.

© Translation Scott Witmer.

15. Schön.

— Im Archiv Original-Ausgabe op. 81a eingesehen, Stendhal-Haydn u. Kinsky. — Fertigstellung des Pakets für die U.-E.; Brief an Dr. Kalmus Beschwerde über Unordnung in den Klischees zum 2. Heft Tonwille ; dringe auf die Handschrift der Appassionata, die sowohl in der Liebhaberausgabe, wie in der meinen zu verwenden sei. — Von Dahms (Br. = OJ 10/1, [70]): sein Buch werde schon kommen; auffällig eine krie- {2421} gerische Wendung: so kanns nicht bleiben.

© Transcription Marko Deisinger.

15 Nice.

— In the Archive, looked at original edition of Op. 81a , Stendhal–Haydn and Kinsky. — Package for UE finalized; letter to Dr. Kalmus complaint about disorder in the engraved examples for the second issue of Tonwille ; press for the manuscript of the "Appassionata," which is to be used in the connoisseur edition as well as in mine. — From Dahms (letter= OJ 10/1, [70]): his book will be coming; a belligerent {2421} turn is conspicuous: it can't stay like that.

© Translation Scott Witmer.