Downloads temporarily removed for testing purposes

29.

Von Dr. Kalmus (Br.): ladet zu einem Vorwort zu Bachs Magnifikat ein. — {2487} Von Frieda (Ansichtsk.): dankt für Wünsche. — Zu U.-E. op. 14 No. 1 überbracht u. op. 14 No. 2 mit heimgenommen. — Abends „ Schöpfung “ unter Klenau (mit Bamberger): Tempi meist richtig, besonders die Arien gelassener u. bequemer, dagegen eine unerlaubte Kürzung der Schlussfuge, die einen lächerlichen Eindruck macht.

© Transcription Marko Deisinger.

29

From Dr. Kalmus (letter): invites [me] to write the Foreword to Bach's Magnificat . — {2487} From Frieda (picture postcard): thanks for the well-wishes. — To UE Op. 14 No. 1 delivered and Op. 14 No. 2 taken home. — In the evening, Creation under Klenau (with Bamberger): tempos mostly correct, especially the arias more relaxed and easier, in contrast an impermissible curtailment of the final fugue, which makes a ridiculous impression.

© Translation Scott Witmer.

29.

Von Dr. Kalmus (Br.): ladet zu einem Vorwort zu Bachs Magnifikat ein. — {2487} Von Frieda (Ansichtsk.): dankt für Wünsche. — Zu U.-E. op. 14 No. 1 überbracht u. op. 14 No. 2 mit heimgenommen. — Abends „ Schöpfung “ unter Klenau (mit Bamberger): Tempi meist richtig, besonders die Arien gelassener u. bequemer, dagegen eine unerlaubte Kürzung der Schlussfuge, die einen lächerlichen Eindruck macht.

© Transcription Marko Deisinger.

29

From Dr. Kalmus (letter): invites [me] to write the Foreword to Bach's Magnificat . — {2487} From Frieda (picture postcard): thanks for the well-wishes. — To UE Op. 14 No. 1 delivered and Op. 14 No. 2 taken home. — In the evening, Creation under Klenau (with Bamberger): tempos mostly correct, especially the arias more relaxed and easier, in contrast an impermissible curtailment of the final fugue, which makes a ridiculous impression.

© Translation Scott Witmer.