10.
3½h Philharmonisches Konzert: Haydn Sinfonie Gdur , Mozart Gmoll , Beethoven VIII. Der Klang des Orchesters nach wie vor einzig, besonders Bläser, Hörner, Geiger noch immer warm! Haydn in allen Tempi ver- {2597} griffen, bloß auf Takt Skelette abgezogen; Mozart 1. Satz zu langsam, mit allen Fehlern dieses Zeitmaßes, der 2. Satz gelingt, auch im Zeitmaß, der 3. Satz fast ebenso gut. In der Beethoven-Sinfonie der 1. Satz gut im Tempo, der 2. zu schnell, der 3. zu langsam, der 4. ein wenig zu schnell; viele Züge gelingen dem Dirigenten, auch wirken seine Zeichen hier u. dort, doch versagt er an den wichtigsten Stellen mit Taktstock u. Wirkung. — Zu Heini; Jause; kläglicher Eindruck des Jungen, der nun mit der Mutter nach Freistadt reist. Das Klavier ist für 9 Millionen verkauft. —© Transcription Marko Deisinger. |
10
3:30 Philharmonic concert: Haydn Symphony in G major , Mozart G minor , Beethoven's Eighth . The sound of the orchestra is still unique, especially the winds, horns, violins are still warm! All the tempos in Haydn {2597} were off, the playing of mere skeletal measures; the first movement of Mozart [was] too slow, with all the errors of this tempo, the second movement was successful, also in tempo, the third movement nearly just as good. In the Beethoven symphony, the first movement tempo was good, the second too fast, the third too slow, the fourth a little too fast; many of the conductor's phrasings are successful, and his signals are effective now and again, but he fails in the most important passages in terms of baton stroke and effect. — To Heini; teatime; the boy gives a pitiful impression and is traveling to Freistadt with his mother. The piano has been sold for 9 million. —© Translation Scott Witmer. |
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3½h Philharmonisches Konzert: Haydn Sinfonie Gdur , Mozart Gmoll , Beethoven VIII. Der Klang des Orchesters nach wie vor einzig, besonders Bläser, Hörner, Geiger noch immer warm! Haydn in allen Tempi ver- {2597} griffen, bloß auf Takt Skelette abgezogen; Mozart 1. Satz zu langsam, mit allen Fehlern dieses Zeitmaßes, der 2. Satz gelingt, auch im Zeitmaß, der 3. Satz fast ebenso gut. In der Beethoven-Sinfonie der 1. Satz gut im Tempo, der 2. zu schnell, der 3. zu langsam, der 4. ein wenig zu schnell; viele Züge gelingen dem Dirigenten, auch wirken seine Zeichen hier u. dort, doch versagt er an den wichtigsten Stellen mit Taktstock u. Wirkung. — Zu Heini; Jause; kläglicher Eindruck des Jungen, der nun mit der Mutter nach Freistadt reist. Das Klavier ist für 9 Millionen verkauft. —© Transcription Marko Deisinger. |
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3:30 Philharmonic concert: Haydn Symphony in G major , Mozart G minor , Beethoven's Eighth . The sound of the orchestra is still unique, especially the winds, horns, violins are still warm! All the tempos in Haydn {2597} were off, the playing of mere skeletal measures; the first movement of Mozart [was] too slow, with all the errors of this tempo, the second movement was successful, also in tempo, the third movement nearly just as good. In the Beethoven symphony, the first movement tempo was good, the second too fast, the third too slow, the fourth a little too fast; many of the conductor's phrasings are successful, and his signals are effective now and again, but he fails in the most important passages in terms of baton stroke and effect. — To Heini; teatime; the boy gives a pitiful impression and is traveling to Freistadt with his mother. The piano has been sold for 9 million. —© Translation Scott Witmer. |