Downloads temporarily removed for testing purposes

5. Februar 1926 +10°, blau.

— Nach Tisch g Geld erlegt für Steuer 1926 I. u. II. Schillinge 46.80, Versicherung gegen Einbruch 28.74. — Im Schweizer Park u. Belvedere in Frühlingssonne bis ½3h. — Fig. 1 fortgesetzt. 1 — Rf.: Kreutzer-Sonate: Steiner – Schulhof; Violoncello-Sonate: ? – Schulhof; Pathetique von Schulhof: ein mechanisches Herunterpoltern, nichts von einer wirklichen Tonsprache.

© Transcription Marko Deisinger.

February 5, 1926, +10°, blau.

— After lunch, money paid for 1926 tax, first and second [installments], 46.80 shillings, insurance against break-in, 28.74 [shillings]. — In the Swiss Park and Belvedere in spring sunshine, until 2:30. — Fig. 1 continued. 1 — Radio: "Kreutzer" Sonata: Steiner – Schulhof; Cello Sonata: ? – Schulhof; "Pathétique" Sonata played by Schulhof: a mechanical thrashing-about, nothing in the way of a true musical language.

© Translation William Drabkin.

5. Februar 1926 +10°, blau.

— Nach Tisch g Geld erlegt für Steuer 1926 I. u. II. Schillinge 46.80, Versicherung gegen Einbruch 28.74. — Im Schweizer Park u. Belvedere in Frühlingssonne bis ½3h. — Fig. 1 fortgesetzt. 1 — Rf.: Kreutzer-Sonate: Steiner – Schulhof; Violoncello-Sonate: ? – Schulhof; Pathetique von Schulhof: ein mechanisches Herunterpoltern, nichts von einer wirklichen Tonsprache.

© Transcription Marko Deisinger.

February 5, 1926, +10°, blau.

— After lunch, money paid for 1926 tax, first and second [installments], 46.80 shillings, insurance against break-in, 28.74 [shillings]. — In the Swiss Park and Belvedere in spring sunshine, until 2:30. — Fig. 1 continued. 1 — Radio: "Kreutzer" Sonata: Steiner – Schulhof; Cello Sonata: ? – Schulhof; "Pathétique" Sonata played by Schulhof: a mechanical thrashing-about, nothing in the way of a true musical language.

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 Schenker, "Mozart: Sinfonie G-Moll," Meisterwerk 2, pp.105–55 and Urlinietafeln; Eng. transl., pp. 59‒96. Fig. 1 is the long analytical graph for the first movement of the G-minor Symphony, comprising four background and middleground layers.