26. 15°, blau.

— An Saphier [sic] (K. expr.): ob ich Freitag ein Instrument besichtigen könnte? — Von 9–11h im Archiv; den 1. Satz der Sinfonie in der Handschrift durchgesehen: höchst bedeutsame Unterschiede; auch die Fotografie der Haydn-Skizze u. Pohl I angesehen. 1 — Nach der Jause Einkäufe bis 6½h: bei Riedl [sic] u. Beutel Kragen u. Krawatten; Gürtel, Strümpfe, Handschuhe für Lie-Liechen, Vasen. — Sarabande Fig. 1 2 ins Reine geschrieben, Lie-Liechen paginiert rot u. blau. — Abends Diktat der Handschriftstudie diktiert.

© Transcription Marko Deisinger.

26, 15°, blue sky.

— To Saphier (express postcard): [I ask] whether I could look at an instrument on Friday. — From 9 to 11 in the Archive, the autograph score of the first movement of the [Mozart] Symphony examined: highly significant differences; also the photograph of the Haydn sketch, and the first volume of Pohl 1 looked at. — After teatime, shopping until 6:30: at Riedel & Beutel collars and ties; belt, stockings and gloves for Lie-Liechen, vases. — Sarabande, Fig. 1, 2 written out in fair copy, Lie-Liechen paginates in red and blue. — In the evening, the study of the autograph manuscript dictated.

© Translation William Drabkin.

26. 15°, blau.

— An Saphier [sic] (K. expr.): ob ich Freitag ein Instrument besichtigen könnte? — Von 9–11h im Archiv; den 1. Satz der Sinfonie in der Handschrift durchgesehen: höchst bedeutsame Unterschiede; auch die Fotografie der Haydn-Skizze u. Pohl I angesehen. 1 — Nach der Jause Einkäufe bis 6½h: bei Riedl [sic] u. Beutel Kragen u. Krawatten; Gürtel, Strümpfe, Handschuhe für Lie-Liechen, Vasen. — Sarabande Fig. 1 2 ins Reine geschrieben, Lie-Liechen paginiert rot u. blau. — Abends Diktat der Handschriftstudie diktiert.

© Transcription Marko Deisinger.

26, 15°, blue sky.

— To Saphier (express postcard): [I ask] whether I could look at an instrument on Friday. — From 9 to 11 in the Archive, the autograph score of the first movement of the [Mozart] Symphony examined: highly significant differences; also the photograph of the Haydn sketch, and the first volume of Pohl 1 looked at. — After teatime, shopping until 6:30: at Riedel & Beutel collars and ties; belt, stockings and gloves for Lie-Liechen, vases. — Sarabande, Fig. 1, 2 written out in fair copy, Lie-Liechen paginates in red and blue. — In the evening, the study of the autograph manuscript dictated.

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 Carl Ferdinand Pohl, Joseph Haydn, vol. 1 (Leipzig: Breitkopf & Härtel, 1878).

2 Schenker, "Joh. Seb. Bach: Suite III C-Dur für Violoncello-Solo, Sarabande," Meisterwerk 2, pp. 97‒104; Eng. transl., pp. 55‒58.