Downloads temporarily removed for testing purposes

31. March 1927 Schön, 8°.

Rottenberg überrascht uns um 2h, bleibt bis ½5h (wir hatten ihn für nächsten Donnerstag gebeten!). Am meisten interessiert mich seine Mitteilung über Mahlers Retouchen, die einen weit größeren Umfang hatten, als ich ahnen konnte. Am Klavier gehe ich manches durch, das im II. Jhrb. Platz gefunden hat; ich tue das mit Absicht, um die Wirkung festzustellen, die recht erfreulich ist. — Rf.: Fidelio mit Piccaver u. Lotte Lehmann, die beide weit hinter Winkelmann u. Lilly Lehmann zurückstehen.

© Transcription Marko Deisinger.

March 31, 1927, fair weather, 8°.

Rottenberg surprises us at 2 o'clock, stays until 4:30 (we had invited him for the following Thursday!). What interests me most are his remarks about Mahler's adjustments [in musical scores], which were of a much greater scope than I could have imagined. At the piano, I go through much of what is contained in the second Yearbook ; I do this with the intention of securing an effect that is genuinely delightful. — Radio: Fidelio with Piccaver and Lotte Lehmann, both of whom rank far below Winkelmann and Lilly Lehmann.

© Translation William Drabkin.

31. March 1927 Schön, 8°.

Rottenberg überrascht uns um 2h, bleibt bis ½5h (wir hatten ihn für nächsten Donnerstag gebeten!). Am meisten interessiert mich seine Mitteilung über Mahlers Retouchen, die einen weit größeren Umfang hatten, als ich ahnen konnte. Am Klavier gehe ich manches durch, das im II. Jhrb. Platz gefunden hat; ich tue das mit Absicht, um die Wirkung festzustellen, die recht erfreulich ist. — Rf.: Fidelio mit Piccaver u. Lotte Lehmann, die beide weit hinter Winkelmann u. Lilly Lehmann zurückstehen.

© Transcription Marko Deisinger.

March 31, 1927, fair weather, 8°.

Rottenberg surprises us at 2 o'clock, stays until 4:30 (we had invited him for the following Thursday!). What interests me most are his remarks about Mahler's adjustments [in musical scores], which were of a much greater scope than I could have imagined. At the piano, I go through much of what is contained in the second Yearbook ; I do this with the intention of securing an effect that is genuinely delightful. — Radio: Fidelio with Piccaver and Lotte Lehmann, both of whom rank far below Winkelmann and Lilly Lehmann.

© Translation William Drabkin.