Downloads temporarily removed for testing purposes

19. November 1929 Schön, 7°.

— ½10–¼11h bei Medek u. Drechsler als Spaziergang; begegne Dr. Frühmann, der mich über die Oppression beruhigt. — Mir gelingt es, v. H. in die Maschinschrift hineinzukomplimentiren u. damit ist jeder Keim einer Zwietracht zertreten. 1 — Rf.: Uebertragung „Rigoletto“ mit Piccaver, Schiffer, Gerhard, ½8–10h. Eigentlich wenige Schönheiten auch im Sinne Verdis, von Kunst gewiß keine Spur.

© Transcription Marko Deisinger.

November 19, 1929, fair weather, 7°.

— 9:30 to 10:15 at Medek's and Drechsler's, as part of a walk; I meet Dr. Frühmann, who calms me concerning my oppression. — I succeed in persuading Hoboken to have his work typed, thus removing all traces of a quarrel. 1 — Radio: Broadcast of Rigoletto , with Piccaver, Schiffer, Gerhard, 7:30 to 10. Actually very few attractive features, even in a Verdian sense; for sure, no trace of art.

© Translation William Drabkin.

19. November 1929 Schön, 7°.

— ½10–¼11h bei Medek u. Drechsler als Spaziergang; begegne Dr. Frühmann, der mich über die Oppression beruhigt. — Mir gelingt es, v. H. in die Maschinschrift hineinzukomplimentiren u. damit ist jeder Keim einer Zwietracht zertreten. 1 — Rf.: Uebertragung „Rigoletto“ mit Piccaver, Schiffer, Gerhard, ½8–10h. Eigentlich wenige Schönheiten auch im Sinne Verdis, von Kunst gewiß keine Spur.

© Transcription Marko Deisinger.

November 19, 1929, fair weather, 7°.

— 9:30 to 10:15 at Medek's and Drechsler's, as part of a walk; I meet Dr. Frühmann, who calms me concerning my oppression. — I succeed in persuading Hoboken to have his work typed, thus removing all traces of a quarrel. 1 — Radio: Broadcast of Rigoletto , with Piccaver, Schiffer, Gerhard, 7:30 to 10. Actually very few attractive features, even in a Verdian sense; for sure, no trace of art.

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 Cf. entry for Nov 16, and lessonbook 1929/30, p. 16 (Hoboken): "I ask for typescript for Op 117 [No. 1], since my eyes need the greatest protection." A 28-page typescript study of Op. 117, No. 1 survives as OC 14/2, and an earlier draft as OC 14/3.