4. Dezember 1933 Schön.
— Von Jonas (Br.OJ 12/6, [25]): das Buch 1 sei in die Druckerei gegangen; Furtwängler foppe ihn; er habe Stunden; erkundigt sich nach den Verhältnissen in Wien; das Manuscript habe einen Umfang von 180 Maschinseiten, 250 Beispiele – seine Nerven wollen nicht mehr mit!! — Geld erlegt für Saphir, Strom, Unfallversicherung. —© Transcription Marko Deisinger. |
December 4, 1933, fair weather.
— From Jonas (letterOJ 12/6, [25]): the book 1 has gone to the printers; Furtwängler is teasing him; he is giving lessons; inquires about the conditions in Vienna; the book manuscript has a compass of 180 typewritten pages and 250 music examples – his nerves cannot cope with it any longer!! — Money paid in for Saphir, electricity, accident insurance. —© Translation William Drabkin. |
4. Dezember 1933 Schön.
— Von Jonas (Br.OJ 12/6, [25]): das Buch 1 sei in die Druckerei gegangen; Furtwängler foppe ihn; er habe Stunden; erkundigt sich nach den Verhältnissen in Wien; das Manuscript habe einen Umfang von 180 Maschinseiten, 250 Beispiele – seine Nerven wollen nicht mehr mit!! — Geld erlegt für Saphir, Strom, Unfallversicherung. —© Transcription Marko Deisinger. |
December 4, 1933, fair weather.
— From Jonas (letterOJ 12/6, [25]): the book 1 has gone to the printers; Furtwängler is teasing him; he is giving lessons; inquires about the conditions in Vienna; the book manuscript has a compass of 180 typewritten pages and 250 music examples – his nerves cannot cope with it any longer!! — Money paid in for Saphir, electricity, accident insurance. —© Translation William Drabkin. |
Footnotes1 Oswald Jonas, Das Wesen des musikalischen Kunstwerks: Einführung in die Lehre Heinrich Schenkers (Vienna: Saturn-Verlag, 1934). |