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9. Schön.

— Um 7h morgens, ich träume: Furtwängler küßt mich weinend: „Ich werde Sie nicht mehr sehen . .“, – auch ich weine u. erwache. — Ein Fläschchen zur Analyse. — An Jonas (K.OJ 5/18, 34 ): der freie Satz abgeschlossen. — An Dr. Roszas S. 43. — Um 2h telefonirt an Architekt Schmid: 1 Mitteilung von v. H. s Brief, er will uns aufsuchen. — ¾6–¼8h Kalmus – bedenklich unreif, ein Kalkulirer von Beruf, kein geistiger Vertreter eines großen Unternehmens. Sprechen über eine neue Propaganda, über die Behandlung der Notenbeispiele, zuletzt liest er einen Brief aus New York vor über eine gekürzte Ausgabe von Harmonielehre u. Kontrapunkt!

© Transcription Marko Deisinger.

9, fair weather.

— At 7 o’clock in the morning, I dream: Furtwängler kisses me, crying: "I shall not see you again …" – I, too, cry and awake. — A sample taken for analysis. — To Jonas (postcardOJ 5/18, 34 ): Free Composition completed. — To Dr. Roszas, 43 shillings. — At 2 o’clock, telephone call to architect Schmid: 1 communication about Hoboken’s letter, he wants to meet with us. — 5:45 to 7:30, Kalmus – alarmingly immature, a calculator by profession, not an intellectual representative of a great firm. We speak about a new form of publicity, about the treatment of the music examples; at the end he reads out a letter from New York about the abbreviated edition[s] of Theory of Harmony and Counterpoint !

© Translation William Drabkin.

9. Schön.

— Um 7h morgens, ich träume: Furtwängler küßt mich weinend: „Ich werde Sie nicht mehr sehen . .“, – auch ich weine u. erwache. — Ein Fläschchen zur Analyse. — An Jonas (K.OJ 5/18, 34 ): der freie Satz abgeschlossen. — An Dr. Roszas S. 43. — Um 2h telefonirt an Architekt Schmid: 1 Mitteilung von v. H. s Brief, er will uns aufsuchen. — ¾6–¼8h Kalmus – bedenklich unreif, ein Kalkulirer von Beruf, kein geistiger Vertreter eines großen Unternehmens. Sprechen über eine neue Propaganda, über die Behandlung der Notenbeispiele, zuletzt liest er einen Brief aus New York vor über eine gekürzte Ausgabe von Harmonielehre u. Kontrapunkt!

© Transcription Marko Deisinger.

9, fair weather.

— At 7 o’clock in the morning, I dream: Furtwängler kisses me, crying: "I shall not see you again …" – I, too, cry and awake. — A sample taken for analysis. — To Jonas (postcardOJ 5/18, 34 ): Free Composition completed. — To Dr. Roszas, 43 shillings. — At 2 o’clock, telephone call to architect Schmid: 1 communication about Hoboken’s letter, he wants to meet with us. — 5:45 to 7:30, Kalmus – alarmingly immature, a calculator by profession, not an intellectual representative of a great firm. We speak about a new form of publicity, about the treatment of the music examples; at the end he reads out a letter from New York about the abbreviated edition[s] of Theory of Harmony and Counterpoint !

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 Possibly Heinrich Schmid (1885–1949), a pupil of Otto Wagner, who designed numerous buildings for the city of Vienna during the interwar period.