Downloads temporarily removed for testing purposes

26. Nebel.

— Das Fläschchen zur Analyse. — An Furtwängler (Br.): Dank für Wolf usw. — „23“ bringt einen Aufsatz „Kant, Schenker und der Nachläufer“. 1 — An v. Cube (Br.OJ 5/7a, [51]): danke für den Furtwängler-Brief, für das Bildchen; bitte um Angabe des Verlages von [illeg]Schäfke 2 empfehle der Ueberheblichkeit der Jugend entgegenzutreten, den Zusammenhang ausrufen, predigen!

© Transcription Marko Deisinger.

26, fog.

— The sample taken for analysis. — To Furtwängler (letter): thanks for Wolf, etc. — 23 publishes an article "Kant, Schenker, und der Nachläufer." 1 — To Cube (letterOJ 5/7a, [51]): thanks for the Furtwängler letter, for the photograph; I ask him for the name of the publisher of Schäfke’s book; 2 I advise him to oppose the arrogance of today’s youth by proclaiming – preaching – [musical] coherence!

© Translation William Drabkin.

26. Nebel.

— Das Fläschchen zur Analyse. — An Furtwängler (Br.): Dank für Wolf usw. — „23“ bringt einen Aufsatz „Kant, Schenker und der Nachläufer“. 1 — An v. Cube (Br.OJ 5/7a, [51]): danke für den Furtwängler-Brief, für das Bildchen; bitte um Angabe des Verlages von [illeg]Schäfke 2 empfehle der Ueberheblichkeit der Jugend entgegenzutreten, den Zusammenhang ausrufen, predigen!

© Transcription Marko Deisinger.

26, fog.

— The sample taken for analysis. — To Furtwängler (letter): thanks for Wolf, etc. — 23 publishes an article "Kant, Schenker, und der Nachläufer." 1 — To Cube (letterOJ 5/7a, [51]): thanks for the Furtwängler letter, for the photograph; I ask him for the name of the publisher of Schäfke’s book; 2 I advise him to oppose the arrogance of today’s youth by proclaiming – preaching – [musical] coherence!

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 Willi Reich, "Kant, Schenker und der Nachläufer," 23, Nr. 15/16, October 25, 1934, pp. 29–32. The issue is preserved in Schenker's Nachlass as OC 30/89.

2 In his previous letter (OJ 9/34, [42], October 4, 1934), Cube had mentioned that Schenker's work was favorably cited in Rudolf Schäfke's Geschichte der Musikästhetik in Umrissen (Berlin: Max Hesse, 1934).