Downloads temporarily removed for testing purposes


17.
Elias :

Schumann, Quartett abgeschlossen, am gelungensten 1. Trio des Scherzo. Die letzte Ergründung u. definitive Besitznahme steht freilich noch aus. [Die Konstrucktion des 2. Ged. im 1. Satz u. die Form des Finale lassen sich allerdings wegen ihrer Fehler wohl niemals im Gefühl, bezw. der Erkenntnis restlos auflösen. vgl. darüber Schumann in III.]

© Transcription Robert Kosovsky, 2007


[January] 17, [1912]
Elias :

Schumann, [Piano] Quartet finished off, most successfully the first trio of the Scherzo. The ultimate fathoming, along with the definitive acquisition, admittedly still remains to be achieved. [Because of her mistakes, at any rate, the construction of the second theme of the first movement and the form of the Finale are never fully resolved in feeling, or in understanding. Cf. Schumann in III.]

© Translation Ian Bent, 2021


17.
Elias :

Schumann, Quartett abgeschlossen, am gelungensten 1. Trio des Scherzo. Die letzte Ergründung u. definitive Besitznahme steht freilich noch aus. [Die Konstrucktion des 2. Ged. im 1. Satz u. die Form des Finale lassen sich allerdings wegen ihrer Fehler wohl niemals im Gefühl, bezw. der Erkenntnis restlos auflösen. vgl. darüber Schumann in III.]

© Transcription Robert Kosovsky, 2007


[January] 17, [1912]
Elias :

Schumann, [Piano] Quartet finished off, most successfully the first trio of the Scherzo. The ultimate fathoming, along with the definitive acquisition, admittedly still remains to be achieved. [Because of her mistakes, at any rate, the construction of the second theme of the first movement and the form of the Finale are never fully resolved in feeling, or in understanding. Cf. Schumann in III.]

© Translation Ian Bent, 2021