6. Schön ...

— Von Wilhelm (Br.): E. B. im N. W. Journal: „. . der berühmte Musik-Theoretiker . .“. 1 — ¼10–¼11h: Rennweg sonnseits. — An op. 129: Linie. 2 — Von Benno Mahler (Br.): kommt morgen. — Bamberger nimmt mit uns die Jause, ¾5–½8h; er dirigirt Orchesterkonzerte in Wiesbaden{3668} wir sprechen über das erste Programm. — Zwei Patiençen.

© Transcription Marko Deisinger.

6, fair weather ...

— From Wilhelm (letter): E. B. in the Neues Wiener Journal : "… the famous music theorist … ." 1 — From 9:15 to 10:15: on the sunny side of the Rennweg. — Work on [Beethoven’s] Op. 129: the line. 2 — From Benno Mahler (letter): he is coming tomorrow. — Bamberger has afternoon snack with us from 4:45 to 7:30; he is conducting orchestral concerts in Wiesbaden; {3668} we speak about the first program. — Two games of solitaire.

© Translation William Drabkin.

6. Schön ...

— Von Wilhelm (Br.): E. B. im N. W. Journal: „. . der berühmte Musik-Theoretiker . .“. 1 — ¼10–¼11h: Rennweg sonnseits. — An op. 129: Linie. 2 — Von Benno Mahler (Br.): kommt morgen. — Bamberger nimmt mit uns die Jause, ¾5–½8h; er dirigirt Orchesterkonzerte in Wiesbaden{3668} wir sprechen über das erste Programm. — Zwei Patiençen.

© Transcription Marko Deisinger.

6, fair weather ...

— From Wilhelm (letter): E. B. in the Neues Wiener Journal : "… the famous music theorist … ." 1 — From 9:15 to 10:15: on the sunny side of the Rennweg. — Work on [Beethoven’s] Op. 129: the line. 2 — From Benno Mahler (letter): he is coming tomorrow. — Bamberger has afternoon snack with us from 4:45 to 7:30; he is conducting orchestral concerts in Wiesbaden; {3668} we speak about the first program. — Two games of solitaire.

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 E[lsa] B[ienenfeld], "Zahlenmusik im künstlerischen Schaffen," Neues Wiener Journal, September 27, 1931; a clipping is preserved in the Schenker Scrapbook (OC 2) on page 85.

2 A file of Beethoven analyses in the Oster Collection contains four pages of sketches for a voice-leading graph of the Rondo a capriccio, Op. 129 (OC 64/150–53).