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4. Sonntag.

— Mit der Korrektur der Urschrift der C-moll-Fuge 1 begonnen. — Zur Jause bei Rothberger; findet Hammers Arbeit interessant, beanstandet den Schnurrbart (von ½5–½8h).

© Transcription Marko Deisinger.

4, Sunday.

— Correction of the first draft of my article on Bach’s C minor fugue 1 begun. — Teatime at Rothberger’s; he finds Hammer’s work interesting, takes exception to the moustache. (from 4:30 until 8:30.)

© Translation William Drabkin.

4. Sonntag.

— Mit der Korrektur der Urschrift der C-moll-Fuge 1 begonnen. — Zur Jause bei Rothberger; findet Hammers Arbeit interessant, beanstandet den Schnurrbart (von ½5–½8h).

© Transcription Marko Deisinger.

4, Sunday.

— Correction of the first draft of my article on Bach’s C minor fugue 1 begun. — Teatime at Rothberger’s; he finds Hammer’s work interesting, takes exception to the moustache. (from 4:30 until 8:30.)

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 "Das Organische der Fuge: aufgezeigt an der I. C-Moll-Fuge aus dem Wohltemperierten Klavier von Joh. Seb. Bach," Das Meisterwerk in der Musik, vol. II (1926), pp. 55–95; Eng. transl., pp. 31–54.