24. +7°.
— Korrektur fortgesetzt, Lie-Liechen folgt mit der Reinschrift. — Der Bote mittags die Bogen 7–9. — Korrektur bis zur Urlinie-Tafel beendet. — Nach der Jause mit Lie-Liechen Einkäufe. — Rf.: Stöhr über Scarlattis Gmoll-Sonate; schwatzt von „Wiederholungen u. primitivster Form“ in der gleichen Weise von Mendelssohns Lied ohne Worte aus Hmoll. Specht führt in op. 59 No. 1" ein! „Das Thema beginnt mit der Dominante“ usf. Mißbrauch von vier Menschen, sie Bruchstücke, einzelne Takte zur Illustration vorführen zu lassen, wo die Rf.-Abonnenten die Klichées in ihrer Zeitschrift vor sich liegen haben! —© Transcription Marko Deisinger. |
24, +7°.
— Proof correcting continued, Lie-Liechen follows with the fair copy. — At midday, the messenger with gatherings 7–9. — Proof correcting as far as the Urlinie graph finished. — After teatime with Lie-Liechen shopping. — Radio: Stöhr on Scarlatti's G-minor Sonata; talks nonsense about "repetitions and most primitive form" in the same way about Mendelssohn's Song without Words in B minor. Specht gives an introduction to Op. 59, No. 1! "The [first] theme begins on the dominant," etc. Misuse of four people, having them play excerpts and single bars as illustration, as the subscribers to the radio have the examples in front of them, printed in their magazine! —© Translation William Drabkin. |
24. +7°.
— Korrektur fortgesetzt, Lie-Liechen folgt mit der Reinschrift. — Der Bote mittags die Bogen 7–9. — Korrektur bis zur Urlinie-Tafel beendet. — Nach der Jause mit Lie-Liechen Einkäufe. — Rf.: Stöhr über Scarlattis Gmoll-Sonate; schwatzt von „Wiederholungen u. primitivster Form“ in der gleichen Weise von Mendelssohns Lied ohne Worte aus Hmoll. Specht führt in op. 59 No. 1" ein! „Das Thema beginnt mit der Dominante“ usf. Mißbrauch von vier Menschen, sie Bruchstücke, einzelne Takte zur Illustration vorführen zu lassen, wo die Rf.-Abonnenten die Klichées in ihrer Zeitschrift vor sich liegen haben! —© Transcription Marko Deisinger. |
24, +7°.
— Proof correcting continued, Lie-Liechen follows with the fair copy. — At midday, the messenger with gatherings 7–9. — Proof correcting as far as the Urlinie graph finished. — After teatime with Lie-Liechen shopping. — Radio: Stöhr on Scarlatti's G-minor Sonata; talks nonsense about "repetitions and most primitive form" in the same way about Mendelssohn's Song without Words in B minor. Specht gives an introduction to Op. 59, No. 1! "The [first] theme begins on the dominant," etc. Misuse of four people, having them play excerpts and single bars as illustration, as the subscribers to the radio have the examples in front of them, printed in their magazine! —© Translation William Drabkin. |