22. Sonntag, +2°, schön.

— Am Freien Satz. — Um 12h Rf.: unter Heger Tschaikowsky Symphonie pathetique; bei allem metronomisch freien Spiel legt er sich doch Freiheiten bei, die er von anderen nicht gern hört. ½1–½3h unter Schalk: ein Schubert-Festkonzert: Deutsche Messe, Mirjams Siegesgesang; namentlich die letzten Stücke der Messe ragen hervor – Mirjams Siegesgesang ist durchweg auf der Höhe Schubert’schen Schaffens. — ¾7h: Brahms’ Horn-Trio, Prof. Schiffmann, Stiegler u. ? 1 Das Stück durchweg unrichtig wiedergegeben, die Vortragszeichen von Brahms völlig verkannt. — Nach dem Abendessen Diktat zum Freien Satz.

© Transcription Marko Deisinger.

22, Sunday, +2°, fair weather.

— Work on Der freie Satz . — At noon, on the radio: under Heger, Tschaikovsky's Symphonie pathétique ; in addition to general metronomic freedom in performance, he takes liberties that he does not like to hear others take. 12:30 to 2:30, under Schalk: a Schubert Festival concert: German Mass, Mirjams Siegesgesang ; in particular the last movements of the Mass are outstanding – Mirjams Siegesgesang belongs in every respect at the summit of Schubertian creativity. — 6:45: Brahms's Horn Trio, performed by Prof. Schiffmann, Stiegler u. ? 1 The piece is in every respect reproduced incorrectly, Brahms's performance markings are completely ignored. — After dinner, dictation for Der freie Satz .

© Translation William Drabkin.

22. Sonntag, +2°, schön.

— Am Freien Satz. — Um 12h Rf.: unter Heger Tschaikowsky Symphonie pathetique; bei allem metronomisch freien Spiel legt er sich doch Freiheiten bei, die er von anderen nicht gern hört. ½1–½3h unter Schalk: ein Schubert-Festkonzert: Deutsche Messe, Mirjams Siegesgesang; namentlich die letzten Stücke der Messe ragen hervor – Mirjams Siegesgesang ist durchweg auf der Höhe Schubert’schen Schaffens. — ¾7h: Brahms’ Horn-Trio, Prof. Schiffmann, Stiegler u. ? 1 Das Stück durchweg unrichtig wiedergegeben, die Vortragszeichen von Brahms völlig verkannt. — Nach dem Abendessen Diktat zum Freien Satz.

© Transcription Marko Deisinger.

22, Sunday, +2°, fair weather.

— Work on Der freie Satz . — At noon, on the radio: under Heger, Tschaikovsky's Symphonie pathétique ; in addition to general metronomic freedom in performance, he takes liberties that he does not like to hear others take. 12:30 to 2:30, under Schalk: a Schubert Festival concert: German Mass, Mirjams Siegesgesang ; in particular the last movements of the Mass are outstanding – Mirjams Siegesgesang belongs in every respect at the summit of Schubertian creativity. — 6:45: Brahms's Horn Trio, performed by Prof. Schiffmann, Stiegler u. ? 1 The piece is in every respect reproduced incorrectly, Brahms's performance markings are completely ignored. — After dinner, dictation for Der freie Satz .

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 According to the radio listings in the Neue freie Presse, the violin part was played by Christa Richter.