7. Februar 1930 Regen, Schnee, +5°.
— Dr. Salzer ladet für den 17. um 5h ein. — Geld für Einbruchversicherung – ½11–12h aus. — Abends Backhaus Konzert; wir sind einem heftigen Luftzug ausgesetzt, der uns schließlich von dem Platz vertreibt: Beethoven, op. 27 I– II , Diabelli-Variationen u. op. 111: alles überhastet, verwischt, die Diabelli-Variationen viel schlechter als Schnabel, – im Grund Beethoven vollständig fremd gegenüberstehend. Das Ehepaar Rothberger ist entzückt, die Dame meint, die Leute sagen, er sei der beste Beethoven-Spieler. © Transcription Marko Deisinger. |
February 7, 1930, rain, snow, +5°.
— Dr. Salzer invites us for the 17th, at 5 o'clock. — Money for burglary insurance – out between 10:30 and 12. — In the evening, concert given by Backhaus; we are caught in a strong wind, which eventually blows us from where we are standing. Beethoven, Op. 27, Nos. 1 and 2, Diabelli Variations , and Op. 111: everything overly rushed, sloppy, the Diabelli Variations much worse than Schnabel, – in essence, standing completely at odds to Beethoven. Mr. and Mrs. Rothberger are enchanted; the lady believes, [and] the people are saying, that he is the greatest interpreter of Beethoven. © Translation William Drabkin. |
7. Februar 1930 Regen, Schnee, +5°.
— Dr. Salzer ladet für den 17. um 5h ein. — Geld für Einbruchversicherung – ½11–12h aus. — Abends Backhaus Konzert; wir sind einem heftigen Luftzug ausgesetzt, der uns schließlich von dem Platz vertreibt: Beethoven, op. 27 I– II , Diabelli-Variationen u. op. 111: alles überhastet, verwischt, die Diabelli-Variationen viel schlechter als Schnabel, – im Grund Beethoven vollständig fremd gegenüberstehend. Das Ehepaar Rothberger ist entzückt, die Dame meint, die Leute sagen, er sei der beste Beethoven-Spieler. © Transcription Marko Deisinger. |
February 7, 1930, rain, snow, +5°.
— Dr. Salzer invites us for the 17th, at 5 o'clock. — Money for burglary insurance – out between 10:30 and 12. — In the evening, concert given by Backhaus; we are caught in a strong wind, which eventually blows us from where we are standing. Beethoven, Op. 27, Nos. 1 and 2, Diabelli Variations , and Op. 111: everything overly rushed, sloppy, the Diabelli Variations much worse than Schnabel, – in essence, standing completely at odds to Beethoven. Mr. and Mrs. Rothberger are enchanted; the lady believes, [and] the people are saying, that he is the greatest interpreter of Beethoven. © Translation William Drabkin. |