Downloads temporarily removed for testing purposes

27. Licht –, -4°.

— Von Dr. Klein (Br.): bittet um das Manuscript! 1 — An die Mercurbank (Br.): Bestätigung bis 31. XII. 32. — Nach der Jause Wege. — Von Deutsch (Br.): empfiehlt den Vorschlag anzunehmen, einschließlich der 50 Exemplare, dagegen eine Subvention der Bearbeitung abzulehnen. — Rf. Sendung aus dem Mozarteum, darunter ein Konzert für Flöte u. Harfe. 2 Lie-Liechen beginnt eine 2. Urschrift des Aufsatzes für die DAZ.

© Transcription Marko Deisinger.

27, bright, -4°.

— From Dr. Klein (letter): asks for the manuscript! 1 — To the Mercurbank (letter): confirmation up to December 31, 1932. — After teatime, errands. — From Deutsch (letter): recommends accepting the suggestion, including the 50 copies, but to turn down the suggestion of a subvention of the revised version [of Theory of Harmony ]. — Radio: broadcast from the Mozarteum, including a concerto for flute and harp. 2 Lie-Liechen begins a second draft of the "article" for the DAZ .

© Translation William Drabkin.

27. Licht –, -4°.

— Von Dr. Klein (Br.): bittet um das Manuscript! 1 — An die Mercurbank (Br.): Bestätigung bis 31. XII. 32. — Nach der Jause Wege. — Von Deutsch (Br.): empfiehlt den Vorschlag anzunehmen, einschließlich der 50 Exemplare, dagegen eine Subvention der Bearbeitung abzulehnen. — Rf. Sendung aus dem Mozarteum, darunter ein Konzert für Flöte u. Harfe. 2 Lie-Liechen beginnt eine 2. Urschrift des Aufsatzes für die DAZ.

© Transcription Marko Deisinger.

27, bright, -4°.

— From Dr. Klein (letter): asks for the manuscript! 1 — To the Mercurbank (letter): confirmation up to December 31, 1932. — After teatime, errands. — From Deutsch (letter): recommends accepting the suggestion, including the 50 copies, but to turn down the suggestion of a subvention of the revised version [of Theory of Harmony ]. — Radio: broadcast from the Mozarteum, including a concerto for flute and harp. 2 Lie-Liechen begins a second draft of the "article" for the DAZ .

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 The manuscript of Schenker’s essay "Was wird aus der Musik?," which was published in the Deutsche Allgemeine Zeitung on April 28, 1933.

2 In celebration of Mozart’s birthday, the Mozart Orchestra, the choir of the Mozarteum and several soloists gave a program of works exclusively by Mozart, including the above-mentioned Concerto K. 299, conducted by Bernhard Paumgartner