25. X.
Weisse :

Beantwortung verscheidener Fragen aus meiner Harmonielehre über Künstlichkeit des Moll; die Beweise dafür: den Platz der verminderten Quint, Inversion, Tonikalisierung gewaltsam durch- {20} geführt; eine Art von Transposition vom Dur-Geschäft auf Moll, trotz veränderter Situation. Ueber das lydische Beispiel von Beethoven.[1]

© Transcription Robert Kosovsky, ed. Ian Bent, 2007, 2022-23


October 25, [1912]
Weisse :

Answers to various questions arising from my Theory of Harmony about artificiality in minor; the evidence for that: the role of the diminished fifth, inversion, and tonicization expounded {{20} mightily; a type of transposition from major realm to minor, despite altered context. The Lydian example by Beethoven.[1]

© Translation Ian Bent, 2022-23


25. X.
Weisse :

Beantwortung verscheidener Fragen aus meiner Harmonielehre über Künstlichkeit des Moll; die Beweise dafür: den Platz der verminderten Quint, Inversion, Tonikalisierung gewaltsam durch- {20} geführt; eine Art von Transposition vom Dur-Geschäft auf Moll, trotz veränderter Situation. Ueber das lydische Beispiel von Beethoven.[1]

© Transcription Robert Kosovsky, ed. Ian Bent, 2007, 2022-23


October 25, [1912]
Weisse :

Answers to various questions arising from my Theory of Harmony about artificiality in minor; the evidence for that: the role of the diminished fifth, inversion, and tonicization expounded {{20} mightily; a type of transposition from major realm to minor, despite altered context. The Lydian example by Beethoven.[1]

© Translation Ian Bent, 2022-23