Downloads temporarily removed for testing purposes


17. I.
Bloch :

Bach-Busoni; Wiedergabe des eigenen Vortrags: alle Freiheiten u. Finessen im guten u. schlechten Sinne werden durch Zeichen deutlich eingefordert; sonderbar {60} bleibt nur, daß eben derselbe Herausgeber dasselbe Spiel nicht auch beim Vortrage anderer Meister verwendet; speziell feine Baßmodelirung.

© Transcription Robert Kosovsky, ed. Ian Bent, 2007, 2022-23


January 17, [1913]
Bloch :

Bach-Busoni; replication of his [i.e. Busoni’s] own performance: all freedoms and refinements, good and bad, are clearly demanded by [his] markings; the curious thing is, {60} though, that the same editor does not use the same way of playing when it comes to other masters – especially his refined bass line modelling.

© Translation Ian Bent, 2022-23


17. I.
Bloch :

Bach-Busoni; Wiedergabe des eigenen Vortrags: alle Freiheiten u. Finessen im guten u. schlechten Sinne werden durch Zeichen deutlich eingefordert; sonderbar {60} bleibt nur, daß eben derselbe Herausgeber dasselbe Spiel nicht auch beim Vortrage anderer Meister verwendet; speziell feine Baßmodelirung.

© Transcription Robert Kosovsky, ed. Ian Bent, 2007, 2022-23


January 17, [1913]
Bloch :

Bach-Busoni; replication of his [i.e. Busoni’s] own performance: all freedoms and refinements, good and bad, are clearly demanded by [his] markings; the curious thing is, {60} though, that the same editor does not use the same way of playing when it comes to other masters – especially his refined bass line modelling.

© Translation Ian Bent, 2022-23