18. Schön.
— Von U.-E. bringt der Bote morgens 7h den Rest des Manuscriptes= OC 52/927; Dr. Kalmus meldet seinen Austritt aus der U.-E. u. die Gründung eines eigenen Verlages. — ½10h stellt sich ein kleines Mädchen mit {2468} ihrer Tante vor, geschickt vom Marienstift; wir nehmen sie auf; Steffi Ehmig erhält 200000 Kronen Entschädigung für 14 Tage u. den Lohn u. geht morgen ab. — Lie-Liechen übergibt der vermittelnden Schwester 50000 Kronen für die Suppenanstalt u. 1000 Kronen für den einen Tag der Marie. — Den ganzen Tag über Haydn, 1 um 5h endlich mit allem fertig. — Lie-Liechen opfert ihren Mittagsschlaf u. ordnet alles. — In die Urlinie-Mappe 2 eingetragen: S. Bach, Violin Konzert, Adagio, u. Beethoven Appassionata , 1. Satz (Elias), op. 109 (Müller u. Bamberger), Brahms III. (Weisse) u. Streichquartett Cismoll u. Fdur (Weisse). —© Transcription Marko Deisinger. |
18 Nice.
— A messenger from UE brings the rest of the manuscript= OC 52/927 at 7 a.m.; Dr. Kalmus reports that he is leaving UE and is opening his own publishing house. — At 9:30 a young girl introduces herself with {2468} her aunt, sent by Marienstift; we hire her; Steffi Ehmig receives 200,000 Kronen compensation for fourteen days and the wages and will leave tomorrow. — Lie-Liechen gives the nun 50,000 for the soup kitchen for acting as broker and 1,000 for Marie’s one day. — Worked on Haydn 1 the entire day, finally finished with everything at 5:00. — Lie-Liechen sacrifices her midday nap and straightens everything out. — Filed in the Urlinie folder: 2 J. S. Bach Violin Concerto , Adagio, and Beethoven "Appassionata" , first movement (Elias), Op. 109 (Müller and Bamberger), Brahms' Third (Weisse) and String Quartets in C# minor and F major (Weisse). —© Translation Scott Witmer. |
18. Schön.
— Von U.-E. bringt der Bote morgens 7h den Rest des Manuscriptes= OC 52/927; Dr. Kalmus meldet seinen Austritt aus der U.-E. u. die Gründung eines eigenen Verlages. — ½10h stellt sich ein kleines Mädchen mit {2468} ihrer Tante vor, geschickt vom Marienstift; wir nehmen sie auf; Steffi Ehmig erhält 200000 Kronen Entschädigung für 14 Tage u. den Lohn u. geht morgen ab. — Lie-Liechen übergibt der vermittelnden Schwester 50000 Kronen für die Suppenanstalt u. 1000 Kronen für den einen Tag der Marie. — Den ganzen Tag über Haydn, 1 um 5h endlich mit allem fertig. — Lie-Liechen opfert ihren Mittagsschlaf u. ordnet alles. — In die Urlinie-Mappe 2 eingetragen: S. Bach, Violin Konzert, Adagio, u. Beethoven Appassionata , 1. Satz (Elias), op. 109 (Müller u. Bamberger), Brahms III. (Weisse) u. Streichquartett Cismoll u. Fdur (Weisse). —© Transcription Marko Deisinger. |
18 Nice.
— A messenger from UE brings the rest of the manuscript= OC 52/927 at 7 a.m.; Dr. Kalmus reports that he is leaving UE and is opening his own publishing house. — At 9:30 a young girl introduces herself with {2468} her aunt, sent by Marienstift; we hire her; Steffi Ehmig receives 200,000 Kronen compensation for fourteen days and the wages and will leave tomorrow. — Lie-Liechen gives the nun 50,000 for the soup kitchen for acting as broker and 1,000 for Marie’s one day. — Worked on Haydn 1 the entire day, finally finished with everything at 5:00. — Lie-Liechen sacrifices her midday nap and straightens everything out. — Filed in the Urlinie folder: 2 J. S. Bach Violin Concerto , Adagio, and Beethoven "Appassionata" , first movement (Elias), Op. 109 (Müller and Bamberger), Brahms' Third (Weisse) and String Quartets in C# minor and F major (Weisse). —© Translation Scott Witmer. |
Footnotes1 "Haydn: Sonate C-Dur (U.E. Nr. 1)," in: Der Tonwille Heft 4 (1923), 15–18; Eng. transl., I, pp. 153–55. 2 Possible OC 53/1–8, which contains sketches for graphs of the first and second movements of the J. S. Bach E-major Concerto and also Beethoven Op. 10. Brahms Third Symphony sketches are in OC 34/253-78. |