1. Januar 1928
Erst um ½9h aufgestanden. — An der Motette u. Suite für Albersheim. 1 — Rf.: 11–½1h: Schubert Orchesterstücke unter Spörr, zuletzt die große Cdur-Sinfonie. — Von Dir. Halberstam ein schöner Blumenstock. — ½5–½7h Konzert unter Strauß’ Enkel – eine weniger schöne Vorführung als so manche unter unseren Dirigenten, um nicht von Tautenhayn zu sprechen. Etwas Flüchtiges, wenig Unterscheidendes haftet dem meist in Berlin wohnenden Sohne von Eduard Strauß an. — Lie-Liechen hört dann noch „Wienerinnen“ von Bahr. 2 —© Transcription Marko Deisinger. |
January 1, 1928.
Not up until 8:30. — Work on the motet and suite for Albersheim. 1 — Radio: 11 to 12:30: Schubert orchestral pieces under Spörr, at the end the great C major Symphony. — From Director Halberstam a beautiful flowering plant. — 4:30 to 6:30, concert under Strauß's grandson – a less attractive presentation than that of so many of our own conductors, to say nothing of Tautenhayn. Something superficial, less discriminating inheres in this son of Eduard Strauß, who lives mainly in Berlin. — Lie-Liechen stays up to listen to Bahr's Wienerinnen. 2 —© Translation William Drabkin. |
1. Januar 1928
Erst um ½9h aufgestanden. — An der Motette u. Suite für Albersheim. 1 — Rf.: 11–½1h: Schubert Orchesterstücke unter Spörr, zuletzt die große Cdur-Sinfonie. — Von Dir. Halberstam ein schöner Blumenstock. — ½5–½7h Konzert unter Strauß’ Enkel – eine weniger schöne Vorführung als so manche unter unseren Dirigenten, um nicht von Tautenhayn zu sprechen. Etwas Flüchtiges, wenig Unterscheidendes haftet dem meist in Berlin wohnenden Sohne von Eduard Strauß an. — Lie-Liechen hört dann noch „Wienerinnen“ von Bahr. 2 —© Transcription Marko Deisinger. |
January 1, 1928.
Not up until 8:30. — Work on the motet and suite for Albersheim. 1 — Radio: 11 to 12:30: Schubert orchestral pieces under Spörr, at the end the great C major Symphony. — From Director Halberstam a beautiful flowering plant. — 4:30 to 6:30, concert under Strauß's grandson – a less attractive presentation than that of so many of our own conductors, to say nothing of Tautenhayn. Something superficial, less discriminating inheres in this son of Eduard Strauß, who lives mainly in Berlin. — Lie-Liechen stays up to listen to Bahr's Wienerinnen. 2 —© Translation William Drabkin. |
Footnotes1 Cf. Lessonbook 1927/28, p. 3 (Albersheim): "Dec 30: Motet in Bę major begun, graphs for it"; "Jan 23: in the motet, performance indications entered in accordance with the results of the [Ur]linien"; "Feb 13: motet finished off." Ibid, pp. 1‒3: "Nov 11: J. S. Bach E-major [French] Suite begun, graphs for the Allemande"; "Nov 21: Allemande, final background graphs and performance"; Dec 5: Courante begun"; "Dec 12: Sarabande begun"; "Dec 19: Gavotte begun"; "Dec 23: Polonaise begun"; "Jan 9: Gigue begun, with that, the Suite ended." 2 Wienerinnen [Viennese Women], three-act comedy, written in 1900. |