OC 3/1: Jan 1912-Mar 1912 - Otto Vrieslander: lesson: Thursday February 1, 1912
3 I . II. Vrieslander † : Aufgaben der 2. + 3. Gatt. des 3-stimm. Satzes. Brechungen des 3-st. Satz in der 3-stimm. Gattung 1 im Gegensatz zur melodischen Führung; hier in Unterschied des gebundenen polyphonen u. homophonen Stils. Fuge. Oratorium. Hinweis auf Mendelssohns „Elias“; Liszt’s „Festmesse“ als verfehlte Produkte. © Transcription Robert Kosovsky, 2007 |
February 3 1 , [1912] Vrieslander † : Exercises in second- and third-species three-voice counterpoint. Arpeggios of three-voice counterpoint in three-voice species 1 in contrast to melodic direction; here as distinct from the strict polyphonic and homophonic style. Fugue. Oratorio. Pointer to Mendelssohn’s Elijah and Liszt’s Festmesse as unsuccesful products. © Translation Ian Bent, 2021 |
3 I . II. Vrieslander † : Aufgaben der 2. + 3. Gatt. des 3-stimm. Satzes. Brechungen des 3-st. Satz in der 3-stimm. Gattung 1 im Gegensatz zur melodischen Führung; hier in Unterschied des gebundenen polyphonen u. homophonen Stils. Fuge. Oratorium. Hinweis auf Mendelssohns „Elias“; Liszt’s „Festmesse“ als verfehlte Produkte. © Transcription Robert Kosovsky, 2007 |
February 3 1 , [1912] Vrieslander † : Exercises in second- and third-species three-voice counterpoint. Arpeggios of three-voice counterpoint in three-voice species 1 in contrast to melodic direction; here as distinct from the strict polyphonic and homophonic style. Fugue. Oratorio. Pointer to Mendelssohn’s Elijah and Liszt’s Festmesse as unsuccesful products. © Translation Ian Bent, 2021 |
Footnotes1 Schenker presumably means in third-species three-voice counterpoint. |
|
Format† Double underlined |