15. X.
Weisse :

Einige Fragen aus der Harmonielehre, so: über Sept u. 7. Oberton; Vorder- u. Nachsatz; das Beispiel v. Chopin in meiner Harmonielehre aus dem Fd Präl.; 1 über die primitive Wiederholung von Takten im Laufe eines Gedankenbaues.

© Transcription Robert Kosovsky, ed. Ian Bent, 2007, 2022-23


October 15, [1912]
Weisse :

Some questions arising from my Theory of Harmony , thus: the seventh and the 7th overtone; antecedent and consequent; the example of Chopin in my Theory of Harmony from the F major Prelude; 1 the primitive repetition of bars in the course of the construction of a theme.

© Translation Ian Bent, 2022-23


15. X.
Weisse :

Einige Fragen aus der Harmonielehre, so: über Sept u. 7. Oberton; Vorder- u. Nachsatz; das Beispiel v. Chopin in meiner Harmonielehre aus dem Fd Präl.; 1 über die primitive Wiederholung von Takten im Laufe eines Gedankenbaues.

© Transcription Robert Kosovsky, ed. Ian Bent, 2007, 2022-23


October 15, [1912]
Weisse :

Some questions arising from my Theory of Harmony , thus: the seventh and the 7th overtone; antecedent and consequent; the example of Chopin in my Theory of Harmony from the F major Prelude; 1 the primitive repetition of bars in the course of the construction of a theme.

© Translation Ian Bent, 2022-23

Footnotes

1 Harmonielehre, pp. 39–40, Ex. 21 (Eng. transl., p. 27, Ex. 17).