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[printed letterhead:] OTTO ERICH DEUTSCH
Wien, 26. November 1920
Herrn
Professor Dr. Heinrich Schenker,
Wien III.

Sehr geehrter Herr Professor! 1

Ich kann leider erst heute auf Ihre Karte vom 20. d.M. antworten.

Die Reproduktion unserer Liebhaber-Ausgabe ist Photo-Lithographie. Die sogenannten Cambridge-Skizzen sind im Fitzwilliam-Museum zu Cambridge und wurden am 1. März 1903 in den „Musical Times„ als Special Supplement zur Hälfte reproduziert (1 Seite), wie ich Ihnen bereits am 16. August l. J. geschrieben habe.

Gestern bekam ich von Herrn Speyer die Nachricht, dass er uns nun doch seine Skizzen-Blatt in London photographieren lässt und ich in wenigen Tagen die Aufnahme erhalten soll. Ich bitte Sie also, Ihr Vorwort noch so lange zu halten, bis ich Ihnen diese {2} Photographie nachgeschickt haben werde.


Mit besten Grüssen
Ihr ergebener
[signed:] Deutsch

P.S. Herr Speyer schrieb mir auch, dass er keine Skizzen zu Klaviersonaten von Beethoven habe, dagegen einen Brief Beethovens an Schlesinger nach Paris, der sich mit Korrekturen der C moll-Sonate (Op. 111) befasst; s. Thayers Biographie, 2. Ausgabe 1908, V. 584. 2

Die U.-E. verlangt von mir dringend einen Prospekt zum Beethoven-Tag. Dazu möchte ich Ihr Vorwort doch womöglich in den allernächsten Tagen einsehen können. Bitte, es mir also wenigstens auf 24 Stunden im jetzigen Zustand zu leihen.

[signed:] d. O.

© Transcription David Bretherton, 2014

[printed letterhead:] OTTO ERICH DEUTSCH
Vienna, November 26, 1920
Professor Dr. Heinrich Schenker,
Vienna III.

Very honored Professor, 1

Unfortunately I am only now able to reply to your postcard of the 20th of the month.

Our connoisseur edition will be reproduced by photolithography. The so-called "Cambridge sketches" are in the Fitzwilliam Museum in Cambridge, and half of them (one page) were reproduced in The Musical Times as a special supplement on March 1, 1903, as I have already written on August 16 this year.

Yesterday I received the news from Mr. Speyer that he has finally had his sketchleaf photographed in London for us, and I should receive the photograph in a few days. I therefore ask you to put your Preface on hold until {2} I have forwarded this photograph to you.


With best wishes,
Yours truly,
[signed:] Deutsch

P.S. Mr. Speyer also wrote that he has no [other] sketches of piano sonatas by Beethoven; however, he does have a letter from Beethoven to Schlesinger in Paris, which deals with corrections to the C minor Sonata (Op. 111); see Thayer's biography, 2nd edition, 1908, vol. 5, p. 584. 2

U. E. urgently requires a prospectus for the Beethoven day from me. For this purpose, I would like to have a look at your Preface: could I possibly see it in the next few days? Please at least lend it to me in its present state for twenty-four hours.

[signed:] The above-mentioned.

© Translation David Bretherton, 2014

[printed letterhead:] OTTO ERICH DEUTSCH
Wien, 26. November 1920
Herrn
Professor Dr. Heinrich Schenker,
Wien III.

Sehr geehrter Herr Professor! 1

Ich kann leider erst heute auf Ihre Karte vom 20. d.M. antworten.

Die Reproduktion unserer Liebhaber-Ausgabe ist Photo-Lithographie. Die sogenannten Cambridge-Skizzen sind im Fitzwilliam-Museum zu Cambridge und wurden am 1. März 1903 in den „Musical Times„ als Special Supplement zur Hälfte reproduziert (1 Seite), wie ich Ihnen bereits am 16. August l. J. geschrieben habe.

Gestern bekam ich von Herrn Speyer die Nachricht, dass er uns nun doch seine Skizzen-Blatt in London photographieren lässt und ich in wenigen Tagen die Aufnahme erhalten soll. Ich bitte Sie also, Ihr Vorwort noch so lange zu halten, bis ich Ihnen diese {2} Photographie nachgeschickt haben werde.


Mit besten Grüssen
Ihr ergebener
[signed:] Deutsch

P.S. Herr Speyer schrieb mir auch, dass er keine Skizzen zu Klaviersonaten von Beethoven habe, dagegen einen Brief Beethovens an Schlesinger nach Paris, der sich mit Korrekturen der C moll-Sonate (Op. 111) befasst; s. Thayers Biographie, 2. Ausgabe 1908, V. 584. 2

Die U.-E. verlangt von mir dringend einen Prospekt zum Beethoven-Tag. Dazu möchte ich Ihr Vorwort doch womöglich in den allernächsten Tagen einsehen können. Bitte, es mir also wenigstens auf 24 Stunden im jetzigen Zustand zu leihen.

[signed:] d. O.

© Transcription David Bretherton, 2014

[printed letterhead:] OTTO ERICH DEUTSCH
Vienna, November 26, 1920
Professor Dr. Heinrich Schenker,
Vienna III.

Very honored Professor, 1

Unfortunately I am only now able to reply to your postcard of the 20th of the month.

Our connoisseur edition will be reproduced by photolithography. The so-called "Cambridge sketches" are in the Fitzwilliam Museum in Cambridge, and half of them (one page) were reproduced in The Musical Times as a special supplement on March 1, 1903, as I have already written on August 16 this year.

Yesterday I received the news from Mr. Speyer that he has finally had his sketchleaf photographed in London for us, and I should receive the photograph in a few days. I therefore ask you to put your Preface on hold until {2} I have forwarded this photograph to you.


With best wishes,
Yours truly,
[signed:] Deutsch

P.S. Mr. Speyer also wrote that he has no [other] sketches of piano sonatas by Beethoven; however, he does have a letter from Beethoven to Schlesinger in Paris, which deals with corrections to the C minor Sonata (Op. 111); see Thayer's biography, 2nd edition, 1908, vol. 5, p. 584. 2

U. E. urgently requires a prospectus for the Beethoven day from me. For this purpose, I would like to have a look at your Preface: could I possibly see it in the next few days? Please at least lend it to me in its present state for twenty-four hours.

[signed:] The above-mentioned.

© Translation David Bretherton, 2014

Footnotes

1 Receipt of this letter is recorded in Schenker's diary at OJ 3/2, p. 2299 (November 29, 1920): "Von Deutsch (Br.): die Speyer-Skizzen seien doch gekommen, ich möge das Vorwort einsehen." ("From Deutsch (letter): the Speyer sketches have come after all, I should look over the Foreword.")

2 Probably letter 1190 in The Letters of Beethoven, ed. Emily Anderson (London: Macmillan, 1961); it is currently owned by the Beethoven House, Bonn.

Commentary

Format
2p letter, printed letterhead, typewritten message and holograph signature
Rights Holder
Heirs of Otto Erich Deutsch, published here by kind permission
License
Permission granted by the heirs of Otto Erich Deutsch. Any claim to intellectual rights on this document should be addressed to the Schenker Correspondence Project, Faculty of Music, University of Cambridge, at schenkercorrespondence [at] mus (dot) cam (dot) ac (dot) uk.
Provenance
Schenker, Heinrich (document date-1935)--Schenker, Jeanette (1935-c.1942)--Ratz, Erwin (c.1942-c.1956)--Jonas, Oswald (c.1956-1978)--University of California, Riverside (1978--)
Rights Holder
Heirs of Otto Erich and Hanna Deutsch, published by kind permission
License
Permission to publish granted by the heirs of Otto Erich and Hanna Deutsch on February 12, 2008. Any claim to intellectual rights should be addressed to the Schenker Correspondence Project, Faculty of Music, University of Cambridge, at schenkercorrespondence[at]mus(dot)cam(dot)ac(dot)uk

Digital version created: 2014-06-19
Last updated: 2014-06-19